Snapchat er en av de mest populære plattformene i dag med milliarder brukere over hele verden. Mange bedrifter prøver derfor å kapitalisere på plattformen og markedsføre sine merker og produkter gjennom den moderne appen. Snapchat gir en fantastisk mulighet til å engasjere potensielle kunder og skape nytt interesse. Gjennom Snapchat kan du levere verdifullt innhold til målgruppen din, og la dem se en annen side av virksomheten din – en side som kanskje ikke er så synlig gjennom andre kanaler. Derfor kan du nedenfor lese om tre måter å bruke Snapchat til å utvide virksomheten din.
-
Tilbyr rabattkoder
Varemerker har hatt suksess ved å bruke rabattkoder på Snapchat på grunn av hvor høyt engasjementet er. Rabattkoder er alltid et sterkt markedsføringsverktøy fordi folk elsker å føle at de sparer penger og få en god «deal». Du kan også ha giveaways ved å for eksempel gi bort et par vakre, høykvalitets duker fra Georg Jensen Damask. Du kan fortelle dine følgere å ta opp en video hvor de snakker om en av deres favorittprodukter som du selger eller tjenester du tilbyr, og få sjansen til å vinne duken.
-
Lanser produkter
Du kan også bruke Snapchat til å lansere nye produkter. Du kan bruke Snapchat til å gi dine følgere et glimt av en produktlinje før den blir utgitt, for eksempel. En av de unike fordelene med Snapchat er at den gir deg mulighet til å lage lavbudsjett-videoer som er uformelle. La dem se deg «bak kulissene», hvor du kanskje ikke er like så polert. Det bidra til å bygge et dypere forhold på lang sikt.
-
Utnytte influencer-markedsføring
Influencer-markedsføring er en av de mest effektive kanalene der ute i dag. Ved å utnytte influencers kan du fange mye flere personer fordi innholdet ditt vil bli sett av både dine etterfølgere og influencerns følgere. Det er en av de raskeste måtene å bygge en egen selvstendig målgruppe på. Store varemerket gjør allerede dette på Snapchat ved å f.eks. samarbeide med TV-programmer og andre populære brukere på plattformen.
En annen måte å bruke influencer-markedsføring på er å spørre en influencer for å bli med deg i en av videoene dine. Dette kan være et kjempebra, gjensidig fordelaktig samarbeid, spesielt for mindre bedrifter som ikke har like mange følgere og budsjett.
Er du ute etter mer råd og inspirasjon relatert til markedsføring? Så ta en titt på e-markedsforing.no, hvor du kan lese en masse nyttig informasjon.