For de fleste av oss så er papirarbeid kjedelig. Større bedrifter har gjerne én eller flere ansatte som utelukkende jobber med bokføring, fakturahåndtering og andre driftsoppgaver innenfor økonomi. Jobber man derimot som selvstendig næringsdrivende eller i en mindre bedrift, så kan man fort ende opp med å bruke utrolig mange timer på å sørge for at fakturaer og andre papirer ligger hvor de skal og godkjennes. Denne papirmøllen kan for mange være ganske frustrerende fordi den tar opp vanvittig mye tid.
Uansett om man er selvstendig næringsdrivende, eller jobber i en stor bedrift så vil elektronisk fakturahåndtering frigjøre mange ressurser. Disse ressursene kan heller brukes på andre vekst- og utviklingsoppgaver i bedriften.
Hvordan fungerer elektronisk fakturahåndtering?
Tradisjonell fakturahåndtering forgår stort sett med papirer. I dag er dette både spill av tid og ressurser fordi de aller fleste av oss er allerede vant med å bruke PC-en til alt. Elektronisk fakturahåndtering går vekk fra den utdaterte papirmøllen, og inn i fremtiden.
Tar man utgangspunkt i Ibistics fakturahåndteringsprogram Ibistic Invoice System så får man et program som enkelt skanner og tolker fakturaer uten problemer. Dette gjør at man slipper og taste inn informasjonen manuelt. Videre så blir fakturaene automatisk kontert, og lagret i «skyen». Dette gjør at de ansatte har tilgang på viktige papirer hvor som helst og når som helst. Man har også tilgang på programmet online.
Elektronisk fakturabehandling er en enkel og effektiv måte å håndtere det papirarbeidet som de aller fleste bedrifter ikke kan unngå. Dette gir fornøyde ansatte og fornøyde kunder. Man får en flyt i arbeidet som fakturahåndtering med papir ikke kan måle seg med. Det er ingen grunn til å bruke masse plass og tid på å sette papirer i dokumentskap når det hele kan lagres i «skyen». Automatisering av fakuraer vil være en fordel i så og si alle bedrifter, liten som stor.